Jag gnäller

Jag minns sist vi sågs då jag hämtade dig. Vi hade inte setts på en lång tid och jag tror du saknade mig lika mycket som jag saknade dig. Och när jag öppnade dörren och du flög rakt på mig satte dig mellan mina ben och kollade på mig med dina kloka bruna ögon samtidigt som svansen viftade febrilt och du gnydde och gnällde efter kärlek. Åh jag älskar dig, älskade, ja... Jag såg fram emot ännu en sommar med dig men nu är du på en bättre plats och mår bättre. Du skyddade mig från en alkoholist, du ledde mig genom mörkret, du gav mig kärlek och fanns alltid där. När jag var liten tvivlade jag på att hunden var människans bästa vän. Du bevisade att det var sant. "För vi har ett band som aldrig kommer slitas ut.."
Sista bilderna jag fick på dig min ängel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0